سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

دانشگاه‌ هاروارد قرار است تعدادی از دانشجویان این دانشگاه را به خاطر گمانه‌زنی‌ها درباره تقلب دسته جمعی در این دانشگاه مورد تحقیق قرار دهد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/6/11 ] [ 10:49 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

ناخن باید سطحی صاف و صدفی، بدون خلل و به رنگ سفید متمایل به صورتی باشد. آنها با تغییر رنگ یا تغییر شکلشان از بیماری‌ها یا عادات صاحب خود سخن می‌گویند.اگر می‌خواهید بدانید چه می‌گویند، بفرمایید ترجمه سخنانشان را در پی بخوانید (توجه کنید که این نشانه‌ها اغلب وقتی درست است که بیشتر ناخن‌هایتان چنان باشد)‌:

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 7:27 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

همه دایره‌المعارف‌هایی که درباره ایران تالیف شده‌اند، مدخل «آبگوشت» دارند. شاید باور نکنید اما آبگوشت در کنار همه نام‌ها و نامداران فرهنگ ایرانی، در دایره‌المعارف‌های تخصصی به مدخلی مفصل بدل شده اما در منوی هیچ یک از رستوران‌های تهران آبگوشت نیست!                         ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 7:25 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

یک معمار آلمانی این خانه متحرک را طراحی کرده که اگر چه شاید راه حل کاربردی برای خانه‌دار شدن نباشد اما شاید حداقل چند ساعتی خوابیدن در آن، رویای خانه‌دار شدن را از سر بپراند.ایده این معمار برای طراحی این اتاقک یک متر مربعی، خانه‌ای بوده که بتوان در و پنجره آن را به هر سو باز کرد و در هر جا و با هر همسایه‌ای که دلخواه بود همسایه شد!

خانه کوچک


[ جمعه 91/6/10 ] [ 7:24 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

متن زیر بخشی از سخنان امام خمینی (ره) در حسینیه جماران، پس از شهادت دکتر محمدعلی رجایی و دکتر محمدجواد باهنر است که در 9 شهریور 1360 ایراد شد.

 

 متن این سخنان به شرح زیر است:               ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 7:2 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

«آرمیتا و علیرضا، این روزها می‌توانستند به همراه پدران خود، اجلاس سران را از تلویزیون تماشا کنند یا در تعطیلات اجلاس با همدیگر به یک سفر خانوادگی بروند و کلی عکس یادگاری بگیرند.»

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 6:37 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

" طلاییه، فکه، شلمچه، بستان، تنگه چزابه و بسیاری مناطق دیگر، دست‌های مهربان علی محمودوند را حس کرده بودند که آرام آرام خاک‌ها را پس می‌زد و زمین را نوازش می‌کرد. علی محمودوند صدفی بود برای گوهر وجود شهیدان. خاک‌ها را به آرامی کنار می‌زد تا پیکر دیگری را برای بازگشت تفحص کند. الا ای مردم شهر آیا این زمینی اهل آسمان را می‌شناسید؟ "                                ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 6:18 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

کنترل غذا خوردن و رعایت بهداشت یکی از عوامل سلامت است.
امیر مؤمنان(ع) می فرماید: «هر کس غذای پاکیزه بخورد و به خوبی آن را بجود و پیش از سیر شدن از غذا دست بکشد و موقع تخلی خودداری نکند، جز به مرض مرگ بیمار نگردد.»
امیر مؤمنان(ع) به امام حسن(ع) می فرماید: «می خواهی چهار خصلت به تو بیاموزم تا از (زحمت) درمان بی نیاز گردی؟» عرض کرد: «آری» ؛ فرمود: «بر سر سفره منشین مگر آنگاه که گرسنه ای و از کنار سفره برنخیز مگر وقتی که هنوز اشتها داری و جویدن غذا را به نیکی انجام ده، و پیش از خوابیدن به دستشویی برو. هرگاه این ها را رعایت کردی بی نیاز می شوی.»
امام رضا(ع) می فرماید: «اگر مردم کم غذا بخورند بدن هایشان اعتدال و استواری یابد»؛ از معصوم (ع) نقل شده است: «هر کس کم غذا بخورد بدنش سالم ماند و قلبش صفا یابد.»


[ جمعه 91/6/10 ] [ 6:11 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

 معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.
ادامه مطلب...

[ جمعه 91/6/10 ] [ 6:9 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

اگر هر عددی را با اعداد 13837 و 73 ضرب کنید عددی که گفته اید در خواهد امد. مثلا اگر سن شما 30 باشد بعد از ضرب با این 2 عدد باز همان عدد 30303030 در خواهد آمد.

 


[ پنج شنبه 91/6/9 ] [ 4:14 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 192219
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir