سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

سخنان مقام معظم رهبری در مورد مساجد

مسجد منشا حرکت های اسلامی

مسجد ، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما ، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ ، منشأ آثار بزرگ و نهضتها و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است. مثلا قیام مردم کشورهای شمال آفریقا که مسلمان هستند مثل الجزایر و دیگر کشورهایی که سالها در زیر سلطه‌ی نظامی استعمار فرانسویها بودند از مساجد شروع شد ، که به پیروزی هم رسید و کشورها استقلال پیدا کردند. انقلاب در این کشورها هم ، آن روزی رو به شکست رفت و دوباره ملتها استقلال خودشان را از دست دادند که رابطه‌ی خود را با مساجد و با دین و ایمان مساجد قطع کردند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/5/31 ] [ 11:0 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است. در این میان، دوران صدر اسلام، درخشان ترین دوره در طول حیات مساجد است؛ چرا که در آن زمان، مسجد نه صرفاً محل عبادت، که محل فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می آمد. برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید آنها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی های فراوان خود را به فعلیت برسانند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/5/31 ] [ 10:0 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

علامه مجلسى به سال 1037 هجرى قمرى چشم به جهان گشود . پدرش ‍ مولا محمد تقى مجلسى از شاگردان بزرگ و شیخ بهائى است ومادرش دختر صدرالدین محمد عاشورى است که خود از پرورش یافتگان خاندان علم و فضیلت بود. وى داراى تالیفات بسیارى است از جمله ((احیاء الاحادیث فى شرح تهذیب الحدیث )) است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/5/30 ] [ 10:0 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد

 

واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است ، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت . عید فطر یکى از دوعید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن، احادیث و روایات  بی شمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه مبارک رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/5/28 ] [ 7:4 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

روز قدس در سربیشه


[ جمعه 91/5/27 ] [ 5:0 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
[ پنج شنبه 91/5/26 ] [ 6:18 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

26 مردادماه سالروز آزادی دلیرمردان رزمنده و غیورمندان جبهه‌های نبرد علیه کفر جهانی است.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/5/25 ] [ 2:0 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

 

شهید ، چیز عظیم و حقیقت شگفت آوری است . ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده ایم و گذشته ها و ایثارها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند ، زیاد دیده ایم ، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی   برایمان مخفی می ماند.                                مقام معظم رهبری 

 شهید سیدعلی دوامی در 21 رمضان 1346 در شهر ساری دیده به جهان گشود و در 21 رمضان 1367 یعنی در 21 سالگی، در شلمچه به فوز شهات نایل و دیده از جهان فرو بست تا او "سردار راز 21" لقب بگیرد و ما بدانیم که تولد رمضانی، وقتی با تفکر آرمانی و زندگی ایمانی و مظلومیت نسلهای آسمانی توام شود، با شهادت رمضانی پیوند می خورد تا سید علی در روز شهادت مظلومانه مولا علی(ع) ، علوی و عالی شده و به ملکوت اعلی نایل شود. 

خوشا بحال چنین شهیدانی که حیات و ممات آنها موجب هدایت است و امروز مادر گرامی اش منزلش را به حسنیه شهید دوامی مبدل کرده تا این نقش آفرینی به برکت خون او و خون مولای متقیان حضرت علی(ع) و برکت بی حد و حصر لیالی قدر همچنان تا قیام قیامت استمرار داشته باشد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/5/21 ] [ 5:11 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

امشب تمام آینه‌ها را صدا کنید

گاه اجابت است رو به سوی خدا کنید

ای دوستان آبرودار در نزد حق

درنیمه شب قدر مرا هم دعا کنید

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/5/19 ] [ 4:52 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

این آن چیزى است که على پسر ابوطالب وصیت مىکند : به وحدانیت و یگانگى خدا گواهى مىدهد و اقرار مىکند که محمد بنده و پیغمبر اوست، خدا او را فرستاده تا دین خود را بر دیگر ادیان پیروز گرداند. همانا نماز، عبادت ، حیات و زندگانى من از آن خداست. شریکى براى او نیست ، من به این امر شدهام و از تسلیم شدگان اویم . فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر کس را که این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش مىکنم :

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/5/19 ] [ 4:48 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 190595
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir