سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

 

شهید ، چیز عظیم و حقیقت شگفت آوری است . ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده ایم و گذشته ها و ایثارها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند ، زیاد دیده ایم ، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی   برایمان مخفی می ماند.                                مقام معظم رهبری 

 شهید سیدعلی دوامی در 21 رمضان 1346 در شهر ساری دیده به جهان گشود و در 21 رمضان 1367 یعنی در 21 سالگی، در شلمچه به فوز شهات نایل و دیده از جهان فرو بست تا او "سردار راز 21" لقب بگیرد و ما بدانیم که تولد رمضانی، وقتی با تفکر آرمانی و زندگی ایمانی و مظلومیت نسلهای آسمانی توام شود، با شهادت رمضانی پیوند می خورد تا سید علی در روز شهادت مظلومانه مولا علی(ع) ، علوی و عالی شده و به ملکوت اعلی نایل شود. 

خوشا بحال چنین شهیدانی که حیات و ممات آنها موجب هدایت است و امروز مادر گرامی اش منزلش را به حسنیه شهید دوامی مبدل کرده تا این نقش آفرینی به برکت خون او و خون مولای متقیان حضرت علی(ع) و برکت بی حد و حصر لیالی قدر همچنان تا قیام قیامت استمرار داشته باشد.


مادرش داستان های فراوانی ازرویاهای صادقانه باعلی رادردل ذخیره دارد، رویاهایی که هرگوش، شایسته شنیدن آن نیست... .

ازآن شبی که علی رادرباغی زیبا دید، می گفت:«روزی دلم خواست که علی هم بامن بودو ازاین میوه ها   می خورد، خیلی دلم گرفت، درخواب علی رادیدم، دستم راگرفت ومرابه باغی خُرّم برد، گویی بهشت رویاهایم رامی دیدم، گفت:مادرجان شماهرچه می خواهی بخور،اینجاهرچه بخواهم برای مافراهم است، ببین الان من سیب می خواهم، گفت:دیدم شاخه هایی پرازسیب های سرخ برای سیدخم شدواو از آن سیب های سرخ و آب دار خورد و شاخه برگشت وبعدانگور و ...» می گفت:« شبی دیگردرخواب دیدم که بامن درخیابان قدم  می زند، اما در و دیوارپر است ازعکس های اوکه زیرش نوشته : شهیدسیدعلی دوامی ، خیلی نگران بودم که اوعکس هارانبیند ، تاسرش رابالامی آورد ، با اوصحبت می کردم ، سرگرمش می نمودم. یا اینکه شبی ، ازمشهد آمده بودم و برای بعضی ازآقایان واقوام سوغاتی گرفته بودم ، درخواب علی رادیدم وبه من گفت:مادرخریدکردی؟ گفتم: بله، چندتاجوراب گرفتم، دست برد و رنگ طوسی را انتخاب کرد و گفت مال من، تازه یادم آمد شهید شده، ازخواب بلندشدم،تعبیرراسؤال کردم، گفتند: اگرمیخواهی چیزی بگیری ، برای اوهم بگیر ولی بده به دیگری» یاشبی درمشهدبودم ، به خوابم آمدوگفت: فلانی، اعصاب مراخوردکرده. بعدبرگشتم(ازمشهد) ، دیدم، همان بند?خدامسؤل پروژ? بازسازی قبورشهداست ، کنارقبرعلی راطوری کنده اندکه آب به قبر نفوذ کرده است» و می گفت ازروزهایی که دربیداری هاهم علی بااوست. بااوهم نفس است، می گفت : «می ترسیدم همراه بقیه کاروان درحج، به حرا بروم ، گفتم علی ومحمودبرادرم راصدابزنم، ازآنهاخواستم کمکم کنند، بعدبدون هیچ کمکی ازدیگران توانستم هم پای کاروان ، حرا راهم زیارت کنم »

وصیتنامه ملکوتی شهید سیدعلی دوامی

بسم الله الرحمن الرحیم

درود وسلام برامام حسین که چگونه زیستن وچگونه مردن را به ما آموخت . بارالها من نمی خواهم که دربستر بمیرم میروم تاهمچومردان خدادردل سنگر بمیرم . ومیدانم که به شهادت می رسم ، میخواهم اگر لیاقتش را داشتم ، بدنم مانند فاطمه زهرا مفقودالجسد بشود . شهادت دریست گران بها که پیامبران وارث آن وخدا خونبهای آن است . اکنون که درسیاهی شب ، تنها با خدای خود هستم ، این وصیت را روی کاغذ می آورم ، شاید با این وصیت عده ای را به حقانیت دراین راه ، آگاهی دهم . انسان تنها درمقابل مرگ تسلیم است وهیچ کاری ازاو برنمی آید ، پس چه بهتر که این مرگ در راه عشق خود باشد. وشهید چه زیباست این نام ،وچه گوشنواز ، یعنی کسی که شهادت می دهد با خویش ،به درستی راهی که رفته است. ومادرجان ، خوشحال باش از اینکه فرزندت رادر راه اسلام از دست داده ای چون دیگر آن دنیا ، فاطمه زهرا (س)از تو گله ای ندارد.

دروادی عشق عاقلان مجنونند درمسلخ عشق عاشقان درخونند

چون وصف کنم که عاشقان چونند ازدایره عقل همه بیرونند

(فدائی امام سیدعلی دوامی)

یاد و خاطره شهدای سرافراز هشت سال دفاع مقدس

 زنده و راهشان پررهرو باد


[ شنبه 91/5/21 ] [ 5:11 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 190591
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir