سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

این آن چیزى است که على پسر ابوطالب وصیت مىکند : به وحدانیت و یگانگى خدا گواهى مىدهد و اقرار مىکند که محمد بنده و پیغمبر اوست، خدا او را فرستاده تا دین خود را بر دیگر ادیان پیروز گرداند. همانا نماز، عبادت ، حیات و زندگانى من از آن خداست. شریکى براى او نیست ، من به این امر شدهام و از تسلیم شدگان اویم . فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر کس را که این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش مىکنم :

1- تقوای الهى را هرگز از یاد نبرید ، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقى بمانید.  2- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید، و بر مبناى ایمان و خداشناسى متفق و متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید، پیغمبر فرمود: اصلاح میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزى که دین را محو مىکند، فساد و اختلاف است .  3- ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مىکند.  4 - الله الله! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بى سرپرست بمانند. 5- الله الله! درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود که ما گمان کردیم مىخواهند آنها را در ارث شریک کند. 6- الله الله! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن، بر شما پیشى گیرند. 7- الله الله! درباره نماز؛ نماز پایه دین شماست .  8- الله الله! درباره کعبه، خانه خدا، مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلت داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد.  9- الله الله! درباره جهاد در راه خدا، از مال و جان خود در این راه مضایقه نکنید. 10- الله الله! درباره زکات؛ زکات آتش خشم الهى را خاموش مىکند. 11- الله الله! درباره ذریه پیغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار گیرند.  12- الله الله! درباره صحابه و یاران پیغمبر، رسول خدا (ص) درباره آنها سفارش کرده است . 13- الله الله! درباره فقرا و تهیدستان، آنها را در زندگى شریک خود سازید.  14- الله الله! درباه بردگان، که آخرین سفارش پیغمبر درباره اینها بود.  15- در انجام کارى که رضاى خدا در آن است بکوشید و به سخن مردم (در صورتی که مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید.  16- با مردم به خوشى و نیکى رفتار کنید چنانکه قرآن دستور داده است .  17- امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعاى آنها برآورده نخواهد شد.  18- بر شما باد که بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یکدیگر نیکى کنید، از کنارهگیرى و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.  19- کارهاى خیر را به مدد یکدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همکارى در مورد گناهان و چیزهایى که موجب کدورت و دشمنى مىشود، بپرهیزید.   20- از خدا بترسید که جزا و کیفر خدا شدید است .

خداوند همه شما را در کنف حمایت خود محفوظ بدارد و به امت پیغمبر توفیق دهد که احترام شما (اهل بیت) و احترام پیغمبر خود را پاس بدارند. همه شما را به خدا مىسپارم . سلام و دورد حق بر همه شما ..

از علامه امینی پرسیدم: آخرین ذکرى که حضرت على(ع) بر زبان مبارک جارى فرمود چه بود؟ مىفرماید: بعضى مىگویند پس از وصیتى که ذکر آن رفت امام علی(ع) لحظهاى بیهوش شد و چون به هوش آمد دیگر سخنى جز لا اله الا الله از حضرت شنیده نشد تا جان به جان آفرین تسلیم فرمود.


[ پنج شنبه 91/5/19 ] [ 4:48 عصر ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 190590
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir