سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

ادامه تهاجمات رژیم عراق به مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران (1359 ش)                              
صدام حسین، دیکتاتور بعثی عراق، از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بغض و کینه خود را نسبت به ایران آشکار نمود و به طور آشکار و پنهان، درصدد تعرض به انقلاب اسلامی برآمد. اعزام ستون پنجم عراق به خوزستان برای انجام اقدامات تخریبی، اخراج ده‏ها هزار ایرانی تبعه عراق و اهداء هزاران قبضه اسلحه سبک به شیوخ منطقه نیز در این راستا صورت گرفت. همچنین رژیم جنگ‏طلب عراق از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی، 563 مورد تجاوز زمینی، 221 مورد تجاوز هوایی و 24 مورد تجاوز دریایی به سرزمین اسلامی ایران صورت داد و تنها از ابتدای سال 1359 تا پایان شهریور همان سال، جنگ افروزان بعث عراق، حداقل روزی سه بار به حریم کشورمان تجاوز می‏کردند. این تجاوزات سرانجام به آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در 31 شهریور 1359 شروع هشت سال جنگ خونین انجامید.

  شهادت آیت‏ اللَّه "علی قدوسی" دادستان کل انقلاب اسلامی (1360 ش)
آیت‏ اللَّه شیخ علی قدوسی در سال 1306 در نهاوند به دنیا آمد. در 15 سالگی به تشویق پدر که عالم معروف شهر بود، راهی قم شد و به تحصیلات حوزوی روی آورد. پس از اتمام سطح، از درس خارج آیت‏اللَّه بروجردی و حضرت امام بهره برد و فلسفه را از علامه طباطبایی فراگرفت. آیت‏اللَّه قدوسی در فراگیری رموز فلسفه از خود نبوغ فراوانی بروز داد به گونه‏ای که مورد توجه خاص استاد قرار گرفت و علامه طباطبایی، ایشان را به دامادی خود پذیرفت. وی از سال 41 به جریان سیاسی ضدرژیم پیوست و در این راه متحمل سختی‏های فراوان و زندان گردید. شهید قدوسی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مورد اعتماد قاطع زُعمای حوزه بود و در دوران انقلاب با پیروی از راه امام، همگام با مردم، نهایت تلاش خود را در پیروزی انقلاب اسلامی به کار بست. این مجاهد نستوه پس از پیروزی نهضت اسلامی، از طرف حضرت امام(ره) به دادستانی کل انقلاب اسلامی، منصوب شد و در این سنگر به خدمت پرداخت. سرانجام این عالم ربانی در اثر انفجاری توسط منافقین کوردل به فیض شهادت نائل آمد و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

  شهادت سرتیپ "وحید دستجردی" رییس کل شهربانی کشور (1360ش)
سرهنگ هوشنگ وحید دستجردی در سال 1304 در اصفهان به دنیا آمد. وی پس از پشت سرگذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه، در سال 1328 وارد آموزشگاه شهربانی شد و پس از 32 سال خدمت در پست‏های مختلف باز نشسته شد.  این شهید بزرگوار که از طرفداران نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به شمار می‏رفت، پس از پیروزی انقلاب، در اسفند 1357 به خدمت دعوت گردید و در 24 اسفند 1359 به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد. سرهنگ وحید دستجردی سرانجام در واقعه انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 به شدت زخمی شد و شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، به شهادت رسید و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

  تیرگی روابط سیاسی ایران و کویت (1366 ش)
در پی پشتیبانی‏های مکرر سیاسی و اقتصادی دولت کویت از رژیم بعث عراق جهت ادامه تجاوزات این رژیم به خاک جمهوری اسلامی ایران، از دهم تا چهاردهم شهریور 66، سه فروند موشک "سرگردان" به خاک کویت اصابت کرد که آخرین آن، خسارت کلی به بار آورد. دولت کویت که جمهوری اسلامی را مسؤول این حمله‏ ها می‏دانست، با ارسال شکایتی به سازمان ملل خواستار اقدامات بازدارنده این سازمان علیه ایران گردید و در پی آن، ارتباط خویش را با ایران به حداقل رساند.

  درگذشت دانشمند معاصر دکتر "سید مرتضی آیت ‏اللَّه زاده شیرازی" (1379 ش)
دکتر سید مرتضی آیت‏ اللَّه زاده شیرازی از نوادگان میرزای بزرگ شیرازی، در سال 1307 ش در نجف اشرف به دنیا آمد. وی پس از آن که دروس حوزوی را در نجف و سپس تهران پشت سرگذاشت، در 23 سالگی به دانشکده معقول و منقولِ دانشگاه تهران راه یافت و پس از اخذ لیسانس، جهت گذراندن دوره‏های فوق لیسانس و دکتری، راهی دانشگاه قاهره گردید. دکتر شیرازی در طول اقامت ده ساله خود در مصر و اخذ دکترای زبان و ادبیات عرب، به مدت پنج سال در دانشگاه الازهر به تدریس زبان و ادبیات فارسی اشتغال داشت و سپس برای گذراندن دوره تخصصی زبان‏های سامی، وارد دانشگاه کمبریج انگلستان شد. وی در طول حیات علمی‏اش، به مدت 21 سال سردبیر نشریه علمی و پژوهشی دانشکده ادبیات بود و به تألیف و ترجمه بیش از 25 اثر و نگارش حدود بیست مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی توفیق یافت. برخی از آثار استاد شیرازی بدین قرارند: ترجمه کتاب الادب المقارِن با نام ادبیات تطبیقی، فرهنگ اصطلاحات روز و فرهنگ چند زبانه مجمعُ اللُّغات. این استاد فرزانه سرانجام پس از عمری تلاش خستگی‏ناپذیر در چهاردهم شهریور 1379 ش در 72 سالگی بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست و در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.


[ سه شنبه 91/6/14 ] [ 7:54 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 191629
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir