سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
 
قالب وبلاگ

سخنان مقام معظم رهبری در مورد مساجد

مسجد منشا حرکت های اسلامی

مسجد ، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما ، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ ، منشأ آثار بزرگ و نهضتها و حرکتهای اسلامی بزرگی شده است. مثلا قیام مردم کشورهای شمال آفریقا که مسلمان هستند مثل الجزایر و دیگر کشورهایی که سالها در زیر سلطه‌ی نظامی استعمار فرانسویها بودند از مساجد شروع شد ، که به پیروزی هم رسید و کشورها استقلال پیدا کردند. انقلاب در این کشورها هم ، آن روزی رو به شکست رفت و دوباره ملتها استقلال خودشان را از دست دادند که رابطه‌ی خود را با مساجد و با دین و ایمان مساجد قطع کردند.


مسجد یکی از علل پیروزی انقلاب

یکی از علل پیروزی این انقلاب مبارک در ایران اسلامی  و یا لااقل سهولت این پیروزی این بود که مردم به مساجد اقبال پیدا کردند؛ جوانان مساجد را پر کردند و علمای اعلام ، مساجد را به عنوان مرکزی برای تعلیم ، تربیت ، روشنگری افکار و اذهان ، مورد استفاده قرار دادند و مسجد ، مرکزی برای حرکت ، آگاهی ، نهضت و افشای اسرار زمامداران فاسد و خودفروخته‌ی رژیم طاغوت شد. در دوره‌ی مشروطیت هم همین‌طور بوده است؛ در دوره‌ی ملی شدن صنعت نفت هم تا حدودی همین‌طور بود؛ در زمان انقلاب هم که این مسأله، به حداعلی رسید.

مساجد کانون حرکت های انقلابی

ما با مساجد و مجالس تبلیغ چه کرده‌ایم و چه می‌خواهیم بکنیم؟ این سؤالی است که ما باید از خودمان بکنیم. در همه‌ی مراحل این تاریخ پرافتخار، مساجد همیشه پایگاه دینداری و حرکت مردم در جهت دین بوده است. شما خودتان یادتان است که انقلاب از مساجد شروع شد؛ امروز هم در هنگامی که حرکت و بسیج مردم مطرح می‌شود  چه سیاسی و چه نظامی  باز مساجد کانونند؛ این برکت مساجد است؛ لیکن مساجد که فقط در و دیوار نیست. این سؤال واجبی است که ما باید از خودمان بکنیم ، و اگر نکنیم  دیگران از ما سؤال می‌کنند که شما برای تحول بخشیدن و پیشرفت دادن به مساجد چه کارهایی می‌خواهید بکنید و چه برنامه‌هایی در پیش دارید.

مسجد فقط جای اقامه چند رکعت نماز نیست

ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب آورند. اگر کسی خیال کند که در مسجد ، فقط چند رکعت نماز می‌خوانند و بیرون می‌آیند و این چه تأثیری دارد ، خطاست. این‌طور نیست. اولا اگر همان چند رکعت نماز هم با چشم بصیرت نگاه شود ، خود نماز که به زبان مشرع مقدس نماز و اذان ، خیرالعمل و فلاح است ، مایه‌ی برکات زیادی می‌شود. نماز یک ملت را به قیام لله وادار می‌کند. نماز انسانها را از فساد دور و به خلوص و فداکاری نزدیک می‌کند.

بسیج در مساجد

خودسازی باید بکنید. مساجد را رها نکنید. نیروی مقاومت بسیج ، بهترین جایی که دارد ، همین مساجد است. منتها مساجد را مسجد نگه دارید. با امام جماعت مسجد ، با عبادت کنندگان مسجد و با مؤمنینی که در مسجدند ، برادرانه صمیمی باشید  که بحمدالله هستید  و آن را حفظ کنید و بیشتر کنید. اول وقت  نماز را به جماعت ، پشت سر پیشنماز هر مسجدی که در آن هستید بخوانید. در مراسم دینی مسجد و تبلیغات آن شرکت کنید. در مراسم دعا و قرآن و مراسم مذهبی شرکت کنید. شما و امام جماعت آن مسجد  هر کس که هست  مشترکا مسجد را حفظ کنید. برای مسجد ، جاذبه درست کنید تا بچه‌ها ، جوانان و زن و مرد محله ، مجذوب مسجدی شوند که شما در آن هستید و بیایند. مسجد، پایگاه بسیار مهمی است .


[ سه شنبه 91/5/31 ] [ 11:0 صبح ] [ علیرضا مهدوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 191006
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir